Vilniaus lopšelis – darželis „Rūta“.

Apie darželį

Darželis Nr. 95 įsteigtas 1966 m. kovo 11 d. Vilniaus miesto liaudies deputatų tarybos Vykdomojo komiteto sprendimu Nr. 138, Vilniaus miesto tarybos 1996 m. gegužės 29 d.  sprendimu Nr. 131 „Dėl pavadinimų suteikimo mokykloms ir lopšeliams darželiams“, Vilniaus miesto lopšeliui-darželiui Nr. 95 suteiktas pavadinimas Vilniaus lopšelis – darželis „Rūta“ – tai savivaldybės biudžetinė, nesiekianti pelno ikimokyklinio ugdymo įstaiga, teikianti neformalųjį ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą.

Darželyje veikia dvylika grupių 1,5 – 7 metų vaikams:

2 ankstyvojo ugdymo grupės (1,5 – 3 m.);

6 ikimokyklinio ugdymo grupės (3 – 6 m.);

2 priešmokyklinio ugdymo grupės 6 – 7 metų vaikams;

2 grupės, skirtos ugdyti vaikams, turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių: kalbos ir komunikacijos bei kompleksinių sutrikimų (viena logopedinė grupė 3-6 metų amžiaus vaikams, kita – logopedinė priešmokyklinė, kurią lanko 6-7 metų amžiaus vaikai).

Vaikų grupės komplektuojamos vadovaujantis vaikų priėmimo į Vilniaus miesto savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarka, o į specializuotas grupes vaikai priimami – atsižvelgiant į Vilniaus pedagoginės psichologinės tarnybos siuntimą bei rekomendacijas.

  • 1966

    Įsteigtas

  • 2007

    Ugdymo programa ``Pažinimo takeliu``

  • 2019

    Dirbame dėl Jūsų

BENDRUOMENĖS VERTYBĖS

-Pagarba ir meilė vaikui, jo teisėms.

-Vaiko saviraiškos ir savirealizacijos svarba.

-Nuoseklus, planingas darbas, paremtas šiuolaikinėmis edukologijos žiniomis, asmenine patirtimi, einant nuo paprasto prie sudėtingo.

STRATEGINIAI UŽDAVINIAI

  1. Tobulinti edukacinę aplinką tenkinančią vaikų poreikius, skatinančią vaikų pažangą bei užtikrinant visapusišką ir harmoningą asmenybės ugdymą(si).
  1. Kūrybingai įgyvendinti lopšelio – darželio ikimokyklinio ugdymo programą, nuolat vertinant ugdymo kokybę ir ugdytinių pasiekimus bei atliekant programos refleksiją.
  1. Sudaryti palankias sąlygas ugdymo inovacijų įgyvendinimui ir pedagoginių kompetencijų tobulinimui, aktyviam bendradarbiavimui tarpusavyje ir su socialiniais partneriais.

SAVITUMAS

Įstaiga yra strategiškai patogioje vietoje, netoliese yra Tuskulėnų gimnazija, “Saulutės” biblioteka. Su šiomis įstaigomis ir institucijomis palaikomi įvairūs kultūriniai socialiniai ryšiai, vykdomi edukaciniai projektai, rengiamos bendruomenės šventės. Įstaigos pedagogai dalyvauja   ikimokyklinių įstaigų pedagogų metodinio ratelio „Neris“ veikloje, Palaikomi glaudūs bendradarbiavimo  ryšiai su – Tuskulėnų gimnazijos pedagogais; su Vilniaus kolegija; su LEU; su PPT tarnyba; su Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijoje veikiančia “Saugaus eismo klase“, su Žirmūnų Tuskulėnų bendruomene; su Vilniaus mokytojų namais, su organizacija „Gelbėkit vaikus“; su Vokietijos DLFF, su Lietuvos Futbolo Federacija; su VšĮ „Vaiko labui“; su V. Jankovskio įmone, teikiančia labdarą; su Nacionaliniu muziejum Lietuvos Didžiosios kunigaikštystės valdovų rūmais; su Studentų gamtininkų moksline draugija; su Latvijos Respublikos Daugpilio specialiosios ikimokyklinės įstaigos Nr. 9 bendruomene; su LPS “Bočiai” Vilniaus miesto bendrijos Žirmūnų skyriumi; su Všį “Vaikų ugdymas”; su Všį “Senevita” .

Lopšelis-darželis „Rūta“ dirba pagal patvirtintą 2017-09-04 įstaigos direktoriaus įsakymu Nr. V-181 programą „Pažinimo takeliu mes keliaujame kartu“, kuri parengta atsižvelgiant į lopšelio – darželio bendruomenės, šeimų poreikius ir lūkesčius. Ši programa skirta vaikams nuo 1 iki 5(6) metų ir orientuota ir į Europos šalių švietimo sistemų svarbias išvadas apie vaikų raidos pokyčius, apie ugdymo modelių lankstumą, gerbiant vaikų patyrimą, tėvų lūkesčius, šeimos kultūrą ir tradicijas.

Įstaigos ugdymo programa grindžiama šiomis pagrindinėmis nuostatomis:

  • kokybiškų ugdymo paslaugų visiems vaikams pasiekiamumas;
  • į vaiką orientuotas, individualizmu pagrįstas ugdymas(-sis);
  • vaiko asmenybės raidą skatinanti ugdomoji aplinka ir metodai;
  • aktyvus šeimos dalyvavimas ugdymo(-si) procese;
  • bendruomenės įtraukimas į įstaigos gyvenimą.

Priešmokyklinio amžiaus vaikai ugdomi pagal  „Priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą“ bei tarptautinę socialinių įgūdžių lavinimo programą „Zipio draugai“. Specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams taikomos individualios ugdymo ir ugdymosi programos, jiems teikiama logopedo ir psichologo pagalba.

Vykdomi ilgalaikiai projektai:

-etnokultūrinis projektas „Aš pasėjau žalią rūtą“ – visose grupėse. (ataskaita)

-sveikatingumo projektas „Sveikas ir žvalus vaikas – mūsų džiaugsmas“ – visose grupėse (ataskaita);

-ekologinis projektas „Mylėkime gamtą“ visose grupėse (ataskaita);

-priešmokyklinių grupių projektas „Nutieskime takelį į žinių šalį“. (ataskaita)

 

Grupių projektai:

Trumpalaikis grupės „Varpeliai“ projektas „Aš auginu“

Priešmokyklinės grupės „Seklytėlė“ trumpalaikis projektas „Kaip vilniečiai gyveno seniau ir dabar?“

Trumpalaikis sveikatingumo projektas „Kelionė po sveikatos šalį“

Trumpalaikis projektas „Saulė šviečia – žaisti kviečia“

Trumpalaikis grupės „Saulutės“ projektas „Aš, mano jausmai ir emocijos“

Trumpalaikis grupės „Gudručiai“ projektas „Mokausi pažint raidelę“

– Grupės „Kūlverstukai“ trumpalaikis ugdomosios veiklos projektas „Sraigutės Irutės kelionė“